Duchowy spadkobierca Castlevania: Symphony of the Night będzie miał drugą część. Po sporej ilości plotek w maju mamy oficjalnie potwierdzone informacje.
Żeby nie było za wesoło nie jest to zapowiedź w rodzaju “już za moment, już za chwilę”. Ekipa Artplay jest w fazie wczesnego planowania, główne siły skupione są na dodatkowej zawartości do podstawowej wersji gry, którą producent cały czas wypuszcza w pakietach DLC.
Oficjalne ogłoszenie dotyczące sequela na koncie Twitter gry Bloodstained: Ritual of the Night:
Regarding recent reports, @505_Games and @ArtplayEN are in very early planning stages for a #Bloodstained sequel. However, current development resources are focused on completing Bloodstained: Ritual of the Night's upcoming content. We have a lot planned for you. pic.twitter.com/yPV0n31gBX
— Bloodstained: RotN (@SwordOrWhip) June 4, 2021
Bloodstained: Ritual of the Night wydano w 2019 roku. Koji Igarashi, główny producent serii Castlevania po opuszczeniu Konami w 2014 próbował bezskutecznie znaleźć studio, które podjęłoby się produkcji nowej gry, w stylu Castlevanii. Żaden z producentów nie podjął rękawicy wskazując na słabe wyniki wampirzych platformówek na rynku zachodnim. Igarashi ostatecznie dołączył do ekipy ArtPlay będąc jednym z członków-założycieli firmy zajmującej się produkcją gier mobilnych. Jednocześnie zastrzegł sobie możliwość dalszej realizacji celu jakim była nowa gra nurtu metroidvania. Zachęcony sukcesem zbiórki na Mighty No. 9 Igarashi zwrócił się w kierunku Kickstartera. Cel zbiórki założonej w 2015 roku został osiągnięty w ciągu czterech godzin. Bloodstained zebrał w sumie około 5,5 miliona dolarów umożliwiając realizacje wielu dodatkowych celów, z których jednym był ośmiobitowy spin-off, który w 2018 zmaterializował się jako Bloodstained: Curse of the Moon. W 2020 studio Inti Creates, które wydało poprzednią ośmiobitową platformówkę wypuściło sequel Bloodstained: Curse of the Moon 2. Prace nad Ritual of the Night podjęło Artplay pod przewodnictwem Igarashiego z pomocą studia DICO, które pomagało w produkcji assetów i projekcie poziomów. Gra okrzyknięta duchowym spadkobiercą jednej z popularniejszych części cyklu Castlevania, Symphony of the Night spotkała się z bardzo ciepłym odbiorem wśród graczy i prasy growej. Do lipca 2020 Bloodstained: Ritual of the Night sprzedał się w ilości miliona egzemplarzy.
Miłośnik starych gier, dobrych książek, stołowych gier bitewnych, w wolnych chwilach animator hejtu.