Wszystko co potrzebujesz wiedzieć na temat nowego Samurai Shodown

Premiera, roster, fabuła, tryby gry, technikalia, silnik – wyłożono kawę na ławę, a całość okraszono zwiastunem na tegoroczny PAX East, gdzie będzie można weń pograć.

Produkcją zajmie się oczywiście SNK, czyli oryginalny twórca marki, znany także z wielu innych bijatyk, wspominając choćby King Of Fighters czy Last Blade. Nowy Samurai Shodown wykorzystywać będzie silnik Unreal Engine 4, nadając więcej realizmu walce na broń białą, z której słynie seria.

Fabularnie trafiamy ponownie do XVIII wieku, a gra kontynuuje wątek po Samurai Shodown V i jest bezpośrednim prequelem pierwszej części serii: oryginalnego Samurai Shodown z 1993 roku. Na starcie otrzymamy dostęp do 16 postaci: 13 klasycznych oraz 3 nowych, a roster będzie rozwijany poprzez DLC. Z legendarnych postaci powracają: Haomaru, Genjuro, Ukyo, Nakoruru, Earthquake, Charlotte, Jubei, Galford, Kyoshiro, Hattori Hanzo, Tam Tam, Yoshitora oraz Shiki.

Oprócz standardowych trybów jak Story, Online czy Trening, gra ma oferować nowy sytem Dojo, w którym nagrywany jest styl walki gracza jako stale uczące się AI, umożliwiając mu później walkę ze samym sobą lub zmierzenie się z zapisanymi klonami najlepszych graczy. Starych wyjadaczy ucieszy fakt, że wracają techniki takie jak Rage Gauge, Rage Explosion czy Sword Clash, a nowością jest dodanie tradycyjnego w bijatykach Super Specjala, którego do tej pory w Samurai Shodown nie praktykowano.

Premiera nastąpi w czerwcu na Xbox One oraz PlayStation 4, w czwartej kwarcie roku 2019 na Nintendo Switch, natomiast datę wydania na PC mamy dopiero poznać.

Najnowszy zwiastun: