Outcast – A New Beginning – zajawka długo oczekiwanej kontynuacji

Latka lecą. Outcast wyszedł w 1999 roku i czekał na sequel prawie ćwierć wieku. Jednak skok technologiczny w parze z fantazją twórców powinien wynagrodzić długie czekanie.

Oryginalny Outcast wyszedł w 1999 roku pod egidą Infogrames, będąc dziełem studia Appeal. W grze kontrolowaliśmy poczynania Cuttera Slade’a, który przemierzał planetę Adelpha. Outcast oferował otwarty świat, podzielony na regiony, do których po tutorialu mieliśmy swobodny dostęp. Jako Cutter lawirujemy w obcym świecie starając się ogarnąć zepsutą sondę, która jeśli nie zajmie się nią zespół naukowców stanowić będzie zagrożenie dla Ziemi. Podróż przez Adelphe można znacznie sobie ułatwić budując dobre relacje z tubylcami. Sporo funkcjonalności jest sprytnie wplecionych w rozgrywkę (w tym zapis stanu gry), a wiele zastosowanych rozwiązań w tym czasie nowatorskich, stanowi obecnie standard w grach action-adventure. W roku 2017 Outcast doczekał się nowej wersji Outcast: Second Contact wydanej na PlayStation 4, Xboxa One i komputery osobiste.