Toć to szok! Studio Night Dive powołując się na własne człowieczeństwo odwleka premierę System Shock z marca na końcówkę maja.
Powoli nam się ten maj zapycha. Sporo interesujących premier zostało przeniesionych na ten zielony i wesoły miesiąc. Pozostaje liczyć, że ponad dwa dodatkowe miesiące pracy pozwolą doszlifować System Shock i zapewnią nam co najmniej tak dobre doświadczenia jak oryginał.
Gameplay:
Oryginalny System Shock wyszedł w 1994 roku i był dziełem studia LookingGlass Technologies. Gra była sporą rewolucją wprowadzając trójwymiarowe otoczenie, klimat horroru Science-Fiction i nielinearny postęp w dążeniach gracza do rozprawienia się z SHODAN, sztuczną inteligencją kierującą stacją Cytadela, którą nasz główny bohater miał zhackować.
Trailer System Shock: Enhanced Edition
W 1999 roku System Shock doczekał się sequela, który wprowadził mnóstwo nowych rzeczy, jak chociażby trzy kariery, które wybierały się na początku: piechota morska, która dawała bonusy do użycia broni, Marynarka z umiejętnościami naprawy i hackowania sprzętu, oraz agent OSA posiadający psioniczne moce. Zależnie od wybranej ścieżki rozgrywka nieco się różniła, co pozwalało na przechodzenie System Shock 2 jeszcze więcej razy i zwiększyło znacznie żywotność gry.
Trailer System Shock 2
Po zamknięciu Looking Glass Studios w 2000 roku prawa do marki wisiały trochę w kosmosie, by ostatecznie znaleźć się w rękach Night Dive Studios w 2013. Ekipa nie traciła czasu i wydała zaktualizowanie na nowe systemy operacyjne wersje System Shock i System Shock 2. Ogłoszono też prace nad zrobioną od zerwa nową wersją oryginału, która ma teraz wyjść 30 maja, a także sequelem. Niestety, prawa na stworzenie System Shock 3 wylądowały w 2020 roku u chińskiego konglomeratu Tencent.
Miłośnik starych gier, dobrych książek, stołowych gier bitewnych, w wolnych chwilach animator hejtu.