Arc System Works, pragnąc przygotować na premierę -Strive- fanów nie mających do czynienia z Guilty Gear, udostępnił w formie komiksowej streszczenie najważniejszych wątków fabularnych.
Chcąc poznać pełną historię Guilty Gear musielibyśmy rozpocząć nie tylko od gier z ery dwóch pierwszych systemów PlayStation, ale i po drodze przeskoczyć międzygatunkowo z bijatyk do… strategii i pachinko. Jeśli zdobylibyśmy tytuły wydane wyłącznie w Japonii, to do skompletowania mielibyśmy także mangę, nowelki oraz drama CD. Nawet trzymanie się samych gier dostępnych w Europie jest wyzwaniem, gdyż mnóstwo wiedzy o uniwersum i jej postaciach jest szczątkowo dawkowana, z wieloma alternatywnymi zakończeniami, nierzadko pozostawiając wiele zagadnień w sferze domysłów i niedomówień. Takie wyzwanie byłoby nie tylko sporym obciążeniem dla portfela, ale przede wszystkim zajęłoby ogrom czasu.
Zebranie kręgosłupa fabularnego w jednym miejscu to dobry ruch dla początkujących, aczkolwiek z racji iż jest to lektura na pół godzinki to czuć iż wiele spraw zostało uproszczonych, lekko zmodyfikowanych dla efektu czy zwyczajnie wyłożonych wprost bez atmosfery tajemniczości. Mimo wszystko spełnia swoją rolę należycie, a i po prostu fajnie się to czyta. Kompozycją zajęło się Scenario Technology Mikagami Ltd., zaś za kreskę odpowiada Sumeragi.
Przypominamy, że mangę czyta się od prawej do lewej strony. 🙂
Prolog: LINK
Rozdział 1: LINK
Rozdział 2: LINK
Rozdział 3 (fabuła gry Guilty Gear z 1998 roku): LINK
Rozdział 4 (fabuła gry Guilty Gear X z 2000 roku): LINK
Rozdział 5 (fabuła gry Guilty Gear 2: Overture z 2007 roku): LINK
Epilog: LINK
W tym miejscu wchodzi wątek fabularny Guilty Gear Xrd -SIGN-, który został przedstawiony pod postacią powieści wizualnej na silniku gry – możecie obejrzeć ją tu: LINK
Naczelny. Pismak. Kolekcjoner. Entuzjasta bijatyk, filmowych adaptacji i automatów arcade. Frytki posypuje majerankiem.