Star Wars Squadrons – garść nowych informacji

Duzi chłopcy w branży dostali już możliwość popróbowania sił w walkach myśliwców gwiezdnych. Dzięki filmikowi redakcji Game Informer dowiedzieliśmy się sporo o grze.

Gameplay:

Pierwsza sprawa to brak widoku z za myśliwca. Podczas gdy seria Ace Combat, której Squadrons wydaje się być duchowym spadkobiercą, posiada różne opcje oglądania akcji, gra EA sadza nas solidnie w fotelu pilota. Sprawa jest o tyle istotna, że trzeba korzystać z kontrolek i wyświetlaczy. Klasyczny HUD obejmuje jedynie wyświetlanie położenia jednostek sojuszniczych i wrogiej floty. Co prawda wrażenie psuje nieco fakt, że wyświetlanie innych statków, znane z Ace Combat pokazuje się na ekranie w taki sposób, że wygląda to, jakby między graczem a kokpitem była szyba, na której pojawiają się odpowiednie informacje. Możliwe, że wyjaśnieniem będzie dodatkowy ekran zlokalizowany na szybce, czy wizjerach kasku pilota, ale na pewno psuje to nieco imersję.

Historia w trybie fabularnym ma zaczynać się w czasie wydarzeń z Gwiezdne Wojny: Nowa Nadzieja, krótko po zniszczeniu Alderaan. Po tym, jak gracz utworzy swojego pilota, któremu będzie można wybrać płeć, rasę, czy głos, weźmiemy udział w jednej z dwóch kampanii – po stronie Rebelii, lub Imperium Galaktycznego.

Kolejną ciekawostką są kosmetyczne pierdółki, jak możliwość ustawienia rzeczy w kokpicie, np. figurki bubble-head. Są też modyfikacje wyglądu zewnętrznego, ale ze względu na wspomniany wcześniej widok z kokpitu oko będziemy mogli nacieszyć jedynie w hangarze.

Rozgrywka w trybie multiplayer posiada elementy zarówno gry wieloosobowej z Ace Combat, z domieszką mechanik z Overwatcha. Poszczególne statki są odpowiednikami klasycznych klas: defensywa, ofensywa, wsparcie, etc. Żeby nie było za nudno, poza statkami kierowanymi przez graczy, w trakcie bitew pojawią się także myśliwce kierowane przez komputer, dzięki czemu starcia nie będą sprawiały wrażenia drobnych potyczek, a masywnych bitew w kosmosie. Kolejną ciekawą informacją jest dołączenie cross-playu między X-Boxem, PlayStation i PC.

Potwierdzono brak mikrotransakcji w grze. Star Wars Squadrons nie ma mieć także DLC, to co dostaniemy na płycie to finalny content.

Planowana premiera gry to 2 października.