Grand Guilds debiutuje po skutecznej kampanii

Niecały rok temu skuteczna zbiórka na Kickstarterze dała zielone światło projektowi taktycznego RPG opartego o karty. Premiera na Nintendo Switch i PC via Steam.

Grand Guilds to turowa gra RPG z unikalną mechaniką walki karcianej, w której duży nacisk położono na warstwę fabularną. Śledzić będziemy przygody Elizy i jej załogi w krainie Irin, znajdującej się na przednówku wojny. Główna bohaterka po długiej misji powraca do swojskich okolic, gdy nagle horda tajemniczych stworzeń wznieca pożary. Po odparciu ataku Eliza i jej gildia starają się odkryć, skąd przybyli napastnicy, by ku swojemu zdumieniu odkryć, że zjawisko to miało miejsce na całym kontynencie…

Wchodząc nieco w technikalia: rozgrywka opiera się o strategię turową, w oparciu o którą będziemy toczyć potyczki z wykorzystaniem różnorodności terenu. System walki opiera się o karty z umiejętnościami naszych jednostek, co wymagać ma odpowiedniego planowania konkretnych ruchów, a nie tylko spamowania ich na ślepo. Budowanie decku kart ma umożliwić różne style rozgrywki, jak i sam skład bohaterów oferuje unikalne dla nich umiejętności i mechaniki, w oparciu o ich klasy. Questy dla naszych gildii, fabularna narracja, podłożone głosy w trakcie walki – tytuł wygląda solidnie, toteż fani serii Fire Emblem powinni poczuć się jak w domu. Co więcej – w planach są darmowe DLC, a pierwsze rozszerzenie ma ukazać się ponoć już za dwa miesiące.

Profil gry w serwisie Steam: LINK
Profil gry w Nintendo Store: LINK

Zwiastun skrojony na start z ukazanym gameplay’em: